Sushi

Dla ogromnej rzeszy osób, które kiedykolwiek miały do czynienia z sushi, posiłek ten kreuje się jako smaczna, ale mimo wszystko mała przekąska. Faktycznie, jeśli spojrzy się pod kątem sytości, to klasyczny „set” dla jednej osoby nie zastąpi tradycyjnego obiadu. Jednak mimo to sushi idealnie sprawdza się na pełnowartościowy posiłek chociażby w formie kolacji. Zawarte w nim różne ryby, owoce i warzywa dostarczają nie tylko smaków, ale i odpowiednich mikroskładników organizmowi.

Sycące sushi?

Wbrew powszechnemu przekonaniu sushi może być bardzo sycącą potrawą. W większości składa się przecież z ryżu, czyli czystych węglowodanów dostarczających energii. Trzeba jednak wiedzieć, kiedy i w jakich proporcjach spożywać ten azjatycki przysmak. Na pewno nie nada się on na śniadanie, ale może skutecznie zastąpić przedpołudniowy lunch. Dobrym pomysłem jest wspomniana wyżej kolacja, zwłaszcza że sushi nie trzeba jeść w restauracji, ale można też je zamówić na wynos z https://takamisushi.pl/ i cieszyć się fantastycznymi smakami w domu.

Co w środku?

Podstawą sushi jest bez wątpienia ryż, który musi być specjalnego rodzaju i pochodzenia (bardzo lepki i skrobiowy). Nie nada się do sushi ryż długoziarnisty, ponieważ będzie się po prostu rozsypywał w czasie zwijania rolek. Do ich środka można z kolei zapakować dosłownie wszystko, chociaż tradycja nakazuje, aby były to wszelkiego rodzaju ryby. Nie muszą być surowe – coraz częściej w sushi spotyka się ryby wędzone, marynowane a nawet smażone w tempurze czy panko. Często występują też owoce jak awokado i mango oraz warzywa jak ogórek albo marynowana rzepa.

Sos sojowy i wasabi

Urozmaiceniem smaku sushi jest słony sos sojowy oraz ostry chrzan wasabi. Szczególnie ten ostatni może wpływać na sytość posiłku. Przez swoją ostrość wasabi sprawia, że szybciej się najadamy, a uczucie pełnego żołądka pojawia się bardzo szybko. Warto rozważyć też zamówienie do sushi jakiejś gorącej, pysznej zupy, która pomoże przetrawić suchość ryżu i nada całemu posiłkowi zupełnie nowej, bardziej japońskiej formy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here